Які свічки для автомобіля вибрати

У сучасному двигуні внутрішнього згоряння свічки запалювання мають набагато більший вплив на стабільну роботу мотора, ніж може здатися на перший погляд .

Сучасна система управління роботою двигуна постійно обробляє значну кількість інформації про стан роботи мотора, що надходить з датчиків, і основна маса цієї інформації залежить від перебігу процесу згоряння палива в циліндрі.

Неправильно підібрана, яка відпрацювала ресурс або засмічена свічка не забезпечить ефективного іскроутворення, згоряння палива буде неповним, в результаті чого знизиться потужність, але при цьому значно зросте витрата. З огляду на той факт, що в схемі взаємозв’язку між кількістю палива, що подається, кутами випередження запалювання і лямбда-зондом, що визначає ефективність застосовуваних налаштувань по топлівоподаче і запалювання, основною ланкою є свічки, до роботи цієї деталі двигуна варто ставитися з належною увагою.

Таким чином, свічки запалювання автомобіля є досить важливою деталлю в двигуні, і для його ефективної роботи необхідно знати, як підібрати свічки для автомобіля.

Далі будуть розглянуті основні аспекти підбору свічок запалювання для конкретного двигуна і контролю їх справності.

Види і класифікація свічок запалювання

Велика кількість моделей моторів викликало потребу забезпечити кожен тип найкращим чином підходять за характеристиками свічками, що забезпечують оптимальне згоряння паливоповітряної суміші.

Якщо не вдаватися в зайві подробиці будови сучасної свічки, все їх види можна поділити на такі групи:

  1. одноелектродная

Найбільш поширений тип. Мають один центральний і один бічний електрод. Існує безліч моделей, що володіють величезним діапазоном характеристик, що забезпечують потреби переважної більшості існуючих двигунів.

  1. Багатоелектродні

Відрізняються від попереднього типу наявністю декількох бічних електродів. При подачі напруги електричний розряд утворюється між центральним і найбільш близьким з бічних електродів. Даний тип відрізняється відчутно вищою вартістю і набагато більшим ресурсом, так як в результаті розряду зношуються кілька електродів по черзі, проте результати показників потужності і економічності двигуна при використанні цих свічок неоднозначні і значно відрізняються при використанні на різних моторах.

З метою зниження ризику втрати потужності через непридатність цього типу свічок для вашого двигуна від їх придбання краще утриматися.

  1. форкамерно

У цьому типі свічок боковим електродом служить сам корпус свічки, кільцем навколишній центральний електрод. При роботі двигуна на високих оборотах в умовах високого тиску в камері згоряння і при подачі високої напруги на електроди свічки даний тип забезпечує більш стабільне іскроутворення, ніж інші види свічок. Зокрема, свічки такого типу встановлюються в двигуни автомобілів класу «Формула 1». На низьких і середніх оборотах потужність двигуна при використанні таких свічок, згідно результатів більшості проведених експериментів, падає.

Варто уточнити, що в даному випадку поняття «високі обороти» має на увазі частоту обертання колінчастого вала в діапазоні 12000 – 15000 обертів на хвилину, недосяжною для «цивільних» автомобілів, у яких обертів обмежені в основному на позначці 6500 обертів .

Тому ефективність застосування таких неординарних свічок в стандартному моторі також сумнівна.

Крім конструктивних особливостей, які існують типи свічок розрізняються по своїх характеристиках, в числі яких матеріали, що застосовуються при виготовленні електродів, товщина центрального електрода, краплинне число і міжелектродний зазор.

Матеріал виготовлення в основному впливає на ресурс свічки і стабільність іскроутворення в умовах зростаючої температури і тиску в камері згоряння в міру підвищення навантаження на двигун. Застосування благородних металів (наприклад, платини) значно підвищує ресурс і стабільність роботи виробу.

За товщиною електрода свічки діляться на моделі зі стандартним діаметром електрода і на моделі з тонким центральним електродом. При використанні більш тонкого електрода утворюється електрична дуга має більш високу температуру, отже – більшу стабільність освіти і ефективніший підпал паливоповітряної суміші. Відповідно, двигун має більш стабільну роботу, трохи вищу потужність (3-5% приросту в порівнянні зі стандартними свічками, якщо вони нижче класом) і поліпшення економічності приблизно на тому ж рівні.

Моделі тонкоелектродних свічок зі значним конструктивним ресурсом досить дороги. Прикладом можуть служити Denso Iridium, що встановлюються на багато двигуни провідних світових виробників. Заявлений ресурс такої свічки – 100000 км. пробігу. Зрозуміло, на нашому бензині вони стільки не проходять, але в будь-якому випадку їх ресурс значно перевищує середній показник по масовим моделям свічок.

Бюджетним варіантом є Bosch Platinum. Цікавим рішенням виробника є розташування центрального електрода в керамічному ізоляторі для продовження терміну його служби. Ефективний ресурс такої свічки навряд чи перевищує 15000 км, але з огляду на невисоку вартість, загальна сума витрат на заміну даної моделі свічок у порівнянні з попередньою буде приблизно однаковою.

З існуючих варіантів заміни передбачених виробником свічок запалювання на інші моделі, такий варіант повинен забезпечити незначний приріст характеристик двигуна без будь-яких негативних наслідків.

Також існують моделі свічок розрізняються по калильному числа.

Так як свічка запалювання працює в умовах високих температур, в процесі нагрівання вона може досягти такої температури, що підпал бензину буде здійснюватися не за рахунок електричного розряду, а за рахунок розпечених електродів. Виникне так зване «краплинне запалювання», руйнівно впливає на двигун.

Краплинне число визначає, наскільки швидко виникне краплинне запалювання. Крім того, ефективно працювати свічка може в певному діапазоні температур, приблизно від 400 до 900 градусів за Цельсієм, коли відбувається її самоочищення від продуктів згоряння. Тобто при занадто високому гартівному числі свічка буде дуже холодною, що знизить стабільність іскроутворення і якість згоряння топлівосмесі внаслідок налипання на електродах свічки продуктів згоряння палива, а при занадто низькому може статися перегрів свічки і її вихід з ладу.

Таким чином, неправильно підібране краплинне число вплине на стабільність і ефективність роботи двигуна.

Для високопотужних двигунів, що працюють на високих оборотах і застосовують високооктанове паливо, що призводить до високих температур в камері згоряння, застосовуються так звані «холодні» свічки, з поліпшеною тепловіддачею для запобігання перегріву.

Для двигунів, що використовують низькооктанове паливо і працюють на низьких оборотах застосовуються «гарячі» свічки з швидким прогріванням до робочих температур.

Для абсолютної більшості двигунів застосовуються свічки із середнім діапазоном калильного числа.

Даний параметр вказується виробником на ярлику виробу далеко не завжди. Справа в тому, що на стабільну роботу свічки в конкретному двигуні крім цього параметра, впливає значна кількість факторів, тому зазвичай виробник в рекомендаціях вказує бажаний перелік застосовуваних свічок. Ефективність і стабільність роботи свічки можна визначити по її зовнішньому вигляду якщо викрутити свічки після невеликого (3-5 тис. Км.) Пробігу. Щодо методів визначення недоліків в роботі свічки буде розказано нижче.

іскровий або міжелектродний зазор свічок також вказується в документації до автомобіля. Теоретично, чим більше зазор – тим більше розмір електричної дуги, тим краще запалюється топливовоздушная суміш. На практиці дуже великий зазор приводить до нестабільної роботи свічки внаслідок того, що рівень напруги, що подається на електроди часто недостатньо для утворення іскри. Менший зазор не забезпечить достатній фронт полум’я для ефективного спалювання палива.

Тому для забезпечення стабільної роботи двигуна не можна міняти даний параметр щодо визначеного виробником.

Свічки також розрізняються по зовнішньому діаметру і довжині нарізної частини, але так як дані параметри не впливають на робочі характеристики вироби і варіювати застосування свічок з різними зазначеними параметрами для одного двигуна неможливо, детально розглядати зазначені типорозміри немає сенсу.

Підбір свічок запалювання по характеристикам двигуна

Для тих, хто не любить експериментів найкращим рішенням при виборі свічок буде підбір свічок по марці автомобіля.У технічній документації до кожного автомобілю вказується перелік моделей свічок, гарантовано забезпечують двигуну стабільну роботу і зазначені виробником характеристики.

Варто уточнити, що змінювати треба повний комплект свічок, навіть якщо деякі з них не виглядають зношеними.

У деяких автолюбителів, не орієнтуються в пристрої мотора, може виникнути питання скільки свічок запалювання в автомобілі.Відповідь проста: їх кількість дорівнює числу циліндрів двигуна. Деякі моделі моторів мають по дві свічки на циліндр, але в більшості своїй це спортивні автомобілі преміум-класу. Основна маса що випускаються двигунів оснащується однією свічкою на кожен циліндр.

Тим, хто прагне поліпшити характеристики двигуна за рахунок застосування більш ефективних свічок, можна порадити наступне:

  1. Застосування дорогих свічок на погано відрегульована і нерегулярно обслуговується моторі проблему не вирішить і виграшу ні за потужністю, ні за економічністю не дасть. Якщо мотор несправний або погано відрегульований, найкращі свічки ситуацію не врятують.
  2. Не варто чекати чудес. Залучені багатьма автосервісами власники автомобілів прагнуть за рахунок підбору свічок по калильному числу домогтися неймовірних результатів в прирості потужності і економічності. Інформація по ролі калильного числа свічки в успішній роботі мотора неабияк перебільшена. Якщо свічка буде працювати в своєму діапазоні робочих температур, заміна її на трохи більш холодну або гарячу ніяких змін не принесе. Різниця помітна тільки в разі грубих помилок в підборі свічок, коли температура свічки під час роботи значно виходить за межі нормального діапазону. При використанні високоточно підібраних свічок в стандартному моторі різниця між моделями з різними краплинне число буде невідчутна.
  3. Не варто застосовувати Багатоелектродні свічки. Одночасного розрядів між декількома електродами домогтися все одно неможливо. Даний тип свічок надійніший, це факт, ось тільки занадто багато відгуків власників таких виробів, згідно яких характеристики потужності двигуна впали в порівнянні зі звичайними свічками внаслідок осідання продуктів згоряння палива на нерегулярно задействуемих, і отже – більш холодних і неочіщающіхся електродах.
  4. Єдиним відомим способом злегка підвищити потужність і знизити потребляемость є установка відповідних за параметрами тонкоелектродних свічок від відомого виробника. Дива від цієї модифікації чекати не варто, в основному потужність піднімається на 2-3%, рідше – до 5% від значення при використанні свічок з електродом стандартного діаметра. Для стабільної роботи свічок чималу роль відіграють також високовольтні дроти, в разі їх низької якості всі потенційні переваги дорогих свічок будуть зведені нанівець.
  5. Не можна встановлювати свічки з зазором, що виходять за діапазон, вказаний виробником. Це призведе або до нестабільної роботи свічки, або до недостатньо ефективного підпалюючи палива.
  6. Не можна після установки свічок часто їх викручувати і оглядати стан. У більшості випадків кільце ущільнювача свічки розраховане тільки на одноразове затискання, після чого його необхідно міняти. Зайва турбота про стан двигуна в даному випадку може обернутися на шкоду.

Єдиною умовою, при яких є сенс встановлювати свічки з більш низьким калильним числом – це зношеність двигуна, коли при роботі свічки не прогріваються до температури самоочищення, в результаті чого засмічуються ще більше.

Деякі радять при частому русі в пробках або поїздках на невеликі відстані встановлювати більш «гарячі» свічки. Дана міра зробить двигун пристосованим для більш вузького діапазону завдань, так як свічки із середнім калильним числом при розгоні автомобіля до нормально швидкості зможуть пройти самоочищення, а ось встановлені запалені свічки швидше за все перегріються і можуть вийти з ладу. Надмірна увага до деталей при підборі комплектуючих для автомобіля дуже часто шкодить. Сюди ж можна віднести поради по заміні свічок взимку на більш гарячі, влітку – на більш холодні. У теорії це, звичайно, принесе певні вигоди на кшталт швидшого прогріву двигуна взимку, але на практиці дуже часті маніпуляції зі свічками можуть передчасно зносити різьблення в блоці циліндрів, та й поведінка вузькоспеціалізованих свічок спрогнозувати важко. Краще дотримуватися середніх значень.

Отже,кращі свічки для автомобіляце вироби,відповідні своїми характеристиками заявленим виробником вимогам і виготовлені із застосуванням найбільш високопробних матеріалів (іридій, платина). Підбірка свічок по марці автомобіля є найбільш простим і ефективним способом придбання виробів, які забезпечать видачу двигуном заявлених тягово-потужних характеристик. При бажанні незначно збільшити потужність стандартного двигуна можна встановити тонкоелектродние свічки відповідного типорозміру від відомого виробника. Наприклад, непогані відгуки є про моделях Brisk Platin, Denso Iridium, NGK Platinum. Згідно ряду проведених тестів найкращі результати (близько 5% приросту в порівнянні з моделями зі стандартним електродом) показали свічки Denso Iridium. З огляду на їх вартість, установка таких свічок раціональна для дорогих моделей машин, для бюджетних автомобілів краще спробувати встановити Bosch Platinum, що має в кілька разів менший ресурс і приблизно в стільки ж разів меншу вартість, але володіє набагато гіршими характеристиками (до 3% приросту в порівнянні з стандартними свічками).

Варто врахувати, що підійшли комусь точно такі ж свічки не обов’язково підійдуть до мотору вашої машини. Ефективність роботи свічок найкраще перевіряти при їх заміні, щоб зайвий раз не викручувати.

Заміна та контроль стану свічок

При використанні бензину нормальної якості і щадному стилі їзди робити заміну свічок бажано один раз в 15000 – 20000 км пробігу.

При виникненні частих посмикувань при розгоні, зростанні витрати палива і падінні потужності, непевному пуску і нестабільної роботи на холостих обертах є сенс поміняти свічки раніше, відразу після прояву зазначених проблем. У більшості випадків проблема в цьому і полягає.

На дорогих марках автомобілів свічки змінюються один раз в 80000 – 100000 км. пробігу.

Економити на цьому не варто. Сума витрат при заміні свічок не настільки велика, але в разі несвоєчасної заміни поламаних деталей неякісне згорання палива призведе до закоксовки клапанів, виходу з ладу лямбда-зонда і каталізатора, витрати на ремонт і заміну яких будуть в рази більше вартості комплекту свічок.

При заміні свічок бажано оглянути їх зовнішній вигляд з метою виявлення і усунення можливих неполадок у роботі двигуна.

При наявності на свічках тонкого шару світло-сірого або світло-коричневого нагару двигун повністю справний.

При наявності чорної кіптяви варто перевірити компресію двигуна, ступінь забрудненості повітряного фільтра, відповідність іскрового зазору і гартівного числа документації до автомобіля. Причиною засмічення може бути також негерметичність свічки внаслідок наявності тріщини в ізоляторі або помилки в установці кута випередження запалення. Кожна з перерахованих несправностей вимагає детальної діагностики двигуна. Виявлення та усунення поломки, так як без необхідного ремонту двигун швидше за все найближчим часом вийде з ладу. Наявність масляного нальоту свідчить про попадання масла в циліндри внаслідок пробою маслозйомних ковпачків клапанів або поршневих кілець. Необхідно якомога швидше провести капітальний ремонт двигуна. Червоний наліт свідчить про використання бензину із високим вмістом ферроценовых присадок, що підвищують октаново число. Бажано поміняти заправку, так як тривале застосування бензину такої якості виведе з ладу каталізатор і лямбда-зонд. Наявність оплавлений центрального електрода або руйнувань корпусу ізолятора свідчить про перегрів свічки внаслідок неправильного підбору гартівного числа, неефективної роботи системи охолодження, помилкової установки кута випередження запалювання або застосування палива з октановим числом менше необхідного. У будь-якому випадку потрібно виявити справжню причину. Таким чином, можна зробити висновок, що свічка запалювання є важливим компонентом двигуна, від правильності підбору та ефективності роботи залежить функціонування двигуна в цілому. Своєчасна заміна свічок на рекомендовані виробником моделі дозволить підтримувати характеристики двигуна початковому рівні досить тривалий час. Грамотний вибір свічок з поліпшеними характеристиками може навіть трохи збільшити потужність мотора.

Залиште свій коментар

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *