Як змінити колесо

Це повинен знати і вміти кожен водій!

Не залежно від віку, стажу, нарешті, підлоги водія, у кожного з них хоч раз у житті трапляється прокол колеса, або, на худий кінець, воно просто спустило на стоянці. У деяких початківців автолюбителів сам процес заміни колеса викликає легку паніку. А адже в цьому процесі немає нічого страшного. Звичайно, прикласти деякі фізичні зусилля доведеться, але це не смертельно, тут не потрібно володіти мускулатурою штангіста, просто кілька нехитрих прийомів і все вирішиться при мінімальних зусиллях.

Техніка заміни колеса

Краще, щоб колесо спустило на стоянці, в гаражі, ніж при рух. Адже невідомо, куди рыскнет автомобіль, коли одне з спустить передніх коліс. І буде великим успіхом, якщо водій зуміє приборкати втрачає керованість машину. /Коли спускають задні колеса – це не так актуально/. Все вищесказане відноситься до руху з нормальною швидкістю не вище 60 км/год.

Варіант перший – рух.

Треба постаратися притиснути автомобіль на узбіччі і зупинитися. Якщо машина з механічною КПП, то поставити на передачу і затиснути ручне гальмо, на машині з автоматичною КПП поставити важіль у паркувальне положення.

Варіант другий – колесо спустило на стоянці.

Дії ті ж для того, щоб забезпечити фіксацію машини на місці.

насамперед, якщо машина стоїть на узбіччі, необхідно включити аварійки і виставити знак аварійної зупинки метрів за 10-15 ззаду. В кожній машині повинен бути повний «джентльменський» набір – домкрат, балонний ключ, упори Бажано мати рукавички. Виймаємо запаску, домкрат, балоннік. Упори ставляться по діагоналі пошкодженому колесу. Їх завдання – зафіксувати нерухомість автомобіля.

На різних машинах стоять або гайки кріплення колеса, або болти, що не грає ніякої ролі. В першу чергу необхідно зірвати кріплення колеса, щоб розгойдування автомобіля в цей момент не відвела домкрат в бік.

Після того, як гайки відпущені, можна піднімати автомобіль домкратом. Він повинен упиратися в тверду поверхню, асфальт, бетон. Якщо узбіччя ґрунтова, то необхідно підкласти дошку або, в крайньому випадку, килимок, щоб була повна впевненість про те, що домкрат, а за ним і машина не завалиться. Тому за положенням домкрата потрібно стежити, і, якщо є така необхідність, то не полінуйтеся, спустіть домкрат, поправте його, а потім знову підніміть. На автомобілі є спеціальні гнізда і майданчики для домкрата, тому ними не можна нехтувати. Тепер можна спокійно піднімати автомобіль так, щоб колесо приподнялось над землею на 5-7 см, адже накачане колесо діаметрі більше, ніж спущене. Тепер відкручуємо гайки, болти і складаємо їх у спеціальну коробку, щоб на різьбову змащену частина не потрапила земля, пісок або бруд.

Наявність бруду на різьбової частини небажано, тому гайки і болти найкраще змастити свіжої мастилом, щоб вони не прикипали до маточини.

Акуратно знімаємо колесо з маточини і підкладаємо його під днище, додаткова страховка не зашкодить.

Запаску підкочуємо до диска і допомагаючи собі ногою або монтуванням обережно одягаємо її на шпильки маточини (якщо колеса кріпляться гайками) або на направляючі штифти (якщо болтами). Закручуємо від руки пару гайок або гвинтів, а потім і всі інші. Затягуємо їх ключем, а потім опускаємо машину з домкрата.

Наступна дія – затягніть гайки/болти спочатку хрест навхрест, а потім всі по черзі, намагаючись затягнути тугіше. Якщо не вистачає сили, то можна допомогти собі, налягаючи на ключ власною вагою, стати на нього ногою.

Запасне колесо треба перевірити на герметичність золотника, щоб можна було спокійно рухатися далі.

Після цього встановлюємо декоративний ковпак, вантажимо запаску, домкрат і балонний ключ в багажник.

Не потрібно забувати про упорах, інакше можна довго старатися зрозуміти, чому машина не хоче рухатися. Та й про знак аварійної зупинки не варто забувати, навіщо дарувати його випадкового водієві.

В даний час промисловість випускає повітряні балончики зі спеціальними наповнювачами. Коли колесо починає спускати, то варто тільки випустити вміст балончика в колесо і прокол буде закритий, значить до найближчого шиномонтажа можна буде доїхати.

Ніколи не полінуйтеся перевірити стан запасного колеса, якщо воно в порядку, значить, доброго шляху і не бійтеся дрібних неприємностей типу проколу, ви повністю озброєні.

Залиште свій коментар

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *