Коли пора міняти масло

Один з перших питань, яке задає собі людина, купив автомобіль, новий або б/у – це коли потрібно міняти масло в двигуні. Виходячи з чистої логіки, можна зробити висновок, що чим частіше змінюється масло, тим краще. Але, хороше масло не буває дешевим, а якщо рекомендації з регламентом суперечать один одному, то можна взагалі заплутатися. Однозначно чіткої відповіді на це питання не існує, але є ряд рекомендацій, прислухаючись до яких можна зрозуміти, коли потрібно робити заміну.

Рекомендації виробника

Кожен новий автомобіль має сервісну книжку, в якій вказаний сервісний інтервал. Але це тільки рекомендації, розраховані для певних умов експлуатації. У цих рекомендаціях вказується інтервал або в часі, або по пробігу (наприклад: 20000 км або раз у рік). Потрібно враховувати, що такі рекомендації встановлюються з урахуванням європейських умов руху, забруднення повітря, класу автомобіля, усереднених умов експлуатації. Потрібно враховувати, що імпортні машини розроблені для європейського ринку, де умови руху, якість палива та масел строго контролюється. В наших умовах і дороги набагато гірше, і про якості палива і масла не говорить тільки ледачий.

Фактори, що впливають на інтервал заміни масла

Витримати сервісні умови пробігу перед черговою заміною масла в наших умовах практично неможливо. І дороги у нас не самого високої якості, і витрата пального різний, і витратні матеріали не завжди відповідають стандарту. Але одним з головних умов є важкі умови експлуатації.

Це такі умови, при яких двигун працює на граничних режимах, що істотно скорочує термін служби навіть самого високоякісного моторного масла.

До таких умов відносяться:

Як не дивно, нерегулярне використання автомобіля, або його постановка на зиму в гараж. У непрацюючому двигуні утворюється конденсат, при запуску двигуна він змішується з продуктами згоряння палива і утворює досить агресивне середовище, активно роз’їдає мотор зсередини;

Якщо автомобіль використовується переважно для їзди на короткі відстані, то він просто не встигає прогрітися до нормальної робочої температури. Ви звертали коли-небудь увагу, як їздять влітку. Сів у машину, завів, трохи прогрів, щоб стрілка термометра заворушилася і поїхав. А адже їзда на непрогрітому двигуні не тільки збільшує витрату масла і палива, але і значно знижує загальний ресурс самого мотора.

Треба враховувати, що самі максимальні навантаження бувають при рушанні з місця. У такі моменти і масло нагрівається значно сильніше, а значить і більш інтенсивно втрачає свої робочі властивості.

Великі навантаження двигуна доставляє рух по пересіченій місцевості, буксирування причепа і їзда з повною масою завантаження, що також впливає на якість масла і знижує термін його експлуатації.

Величезне значення має чистота повітря, що надходить у циліндри. Тому при їзді в заміських умовах досвідчені водії змінюють повітряні фільтри частіше, ніж рекомендується, орієнтуючись на ступінь його забруднення.

Треба знати, що в умовах щільного міського потоку двигун має властивість перегріватися, перегрівається і масло.

Так що дотримуватися рекомендованих інтервалів при заміні масло потрібно чисто теоретично, застосовуючи коригуючі коефіцієнти, які наших умовах знижують період заміни рази в два. Але практично всі досвідчені водії проводять зміну масел при сезонному обслуговуванні автомобіля – восени і навесні.

Тут є ще дуже суттєвий фактор. В умовах літніх температур двигун гріється більш інтенсивно, а значить, масло швидше втрачає в’язкість і виконує своїх функцій, а ось взимку все з точністю навпаки. Тому на літо заливають річні оливи з підвищеною в’язкістю, а взимку з зниженою.

Заміну масла потрібно виробляти в парі з масляним фільтром, а проводити саму заміну можна самостійно, а можна і на СТО.

Якщо ви придбали старий автомобіль, то заміну масла в двигуні і у всіх агрегатах необхідно провести відразу, щоб потім спокійно відраховувати кілометри і місяці до наступної заміни, адже сучасні масла випускаються зі спеціальними присадками, які поступово вимиють відкладення, утворилися у внутрішніх порожнинах двигуна при минулого експлуатації..

Залиште свій коментар

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *